Monday, January 4, 2010

Selamat Ulangtahun Sayang

Selain menyambut tahun baru, ada juga beberapa perkara yang menggamit perasaan aku tatkala bulan Januari muncul. Kini, hampir setahun aku meninggalkan kerja yang banyak memberi pengalaman dan juga pahit maung bergelar seorang penulis jalanan.

Kerja sebagai jernalist atau penyelidik untuk sebuah syarikat milik Melayu yang banyak memperkenalkan aku pada dunia luar dan juga memberi aku pengalaman untuk mengenali kehidupan masyarakat di luar bandar di serata Malaysia. Setiap ceruk kami kunjungi, setiap pelusuk kami terokai. Dan hasilnya? Sungguh memberansangkan! Bukan setakat Tok Batin, Tok Ketua Kampung, Ketua Belia Kampung, Ahli Jemaah Masjid dan juga penduduk kampung, semuanya aku dan juga cik abang photopher terjah. haaa..boleh jadik protege abg nas ni lepas ni..haha

Di sini aku ingin ucapkan terima kasih pada pihak pengurusan Kotak Lembut dengan segala tunjuk ajar, pengalaman dan peluang yang diberikan. Walaupun gaji kami sering masuk lambat dan ada kalanya x masuk, tapi kami tetap enjoy bekerja dan tidak menjadikan ia sebagai penghalang untuk berkarya dengan lebih baik..

Selain itu, teman-teman seperjuangan, susah senang dan teman sebantal,teman sebilik, teman menyelam sambil minum air, teman bergambar, teman berjalan, teman merusuh pada syarikat, teman bermogok dan teman menggunakan harta kampeni selagi boleh dan temani aku ke arah kebaikaannnn...haha. heart u ols yaw!

Walaupun jodoh kita tak panjang, tapi ingatan itu tetap akan berkekalan sampai bila-bila. Terima kasih untuk kenangan manis kita bersama ya. Aku bukan sengaja nak tinggalkan kau, tapi aku terpaksa demi pembangunan kerjaya yang lebih baik. Haha. Poyo kejap. Hopefully, yang ada sekarang ini akan sentiasa memberi Inspirasi, sama macam kau jugak wahai Kotak Lembut! heelllyeahh

Bagi sesiapa yang ingin melihat hasil kerja kami yang tak seberapa tapi mungkin berbekas di hati penduduk kampung di bawah program Universal Service Provision.. :)

www.telecentre.my

1 comment:

  1. nana......!! haha. even url tidak kamu kasi, aku sangat hebat untuk trace blog baru ko. hahaha. i missed ol moments 2.... huuuu

    ReplyDelete